Cinefleur Filmfestival in de Bollenstreek

Op zondag 22 januari 2017 organiseert AMFI'66 (Filmclub voor de Bollenstreek e.o.) het Cinefleur-filmfestival.

Dit is een jaarlijks terugkerende filmwedstrijd, die gehouden wordt tussen 5 film- en videoclubs uit de regio, t.w. de Leidse Video- en Smalfilm Liga (LVSL), Amfi’66 uit de Bollenstreek, de Film- en Videoclub Aalsmeer, de Noordwijkse Film- en Videoclub en Videogroep Close-up. Het festival wordt deze keer al voor de drieënveertigste keer gehouden.

Er worden van elke club op grootbeeld drie filmproducties vertoond, die samen niet langer mogen duren dan 30 minuten. De onderwerpen van de films kunnen zijn: documentaires, reisfilms, speelfilms e.a. De films worden voorgejureerd door een externe jury en de winnende club kan de wisselprijs, de Cinefleurbokaal, in ontvangst nemen. Tevens wordt de beste film van het festival beloond met een prijs.

Het festival wordt bij toerbeurt door een van de deelnemende clubs georganiseerd en deze club neemt geen deel aan de wedstijd. Dit jaar organiseert AMFI'66 het festival.

Het festival is niet alleen interessant voor videoclubleden, maar voor iedereen die een videocamera bezit. Door naar films van anderen te kijken, leer je hoe je je eigen vakantie- en familiefilms aantrekkelijker kan maken. Met eventuele vragen over videofilmen kunt u terecht bij de aanwezige leden van de diverse clubs. Het festival wordt gehouden op zondag 22 januari 2017 in Woonzorgcentrum Bloemswaard, Garbialaan 3, 2182 LA Hillegom. De zaal is open om 13.00 uur en het festival begint om 14.00 uur. De toegangsprijs is € 7.- Kaarten zijn verkrijgbaar aan de zaal en bij de deelnemende clubs.

Voor meer informatie kan men terecht op de website amfi66.nl of telefoon 071-3313321.

lvsl logo kleinLVSL clubavonden worden gehouden in:
Buurtcentrum “Vogelvlucht”
Boshuizerlaan 5
2321 SG Leiden ZW. (Naast 5 meihal)